دسته‌بندی مقالات جدیدترین مقالات مقالات تصادفی مقالات پربازدید

جدیدترین مقالات

مقالات تصادفی

مقالات پربازدید

مسجد وآثار فرهنگی تربیتی

به نقل از خبرگزاری شبستان / مسجد وآثار فرهنگی تربیتی / آیت الله کعبی : امروز مسجد ما با یک مسجد مطلوب در جامعه اسلامی فاصله دارد
به مناسبت روز جهانی مساجد









رهبری مسلمانان ومومنین درمسجد تنها با امام جماعت نیست بلکه در حقیقت امام جامعه اسلامی با مدیریت و نگاه جامع به مسجد و مدیریت فرهنگی امام جماعت و هئیت امنای مسجد و کانون های فرهنگی هنری در یک مسجد اداره می شود که باید با یک آهنگ واحد ومنسجم به سمت تحقق اهداف مسلمین حرکت کنند.







خبرگزاری شبستان:عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه باید با کارکردی مسجد محور تحولی بنیادین در زمینه آسیب زدایی جامعه و ارتقا سطح اخلاقی و دینی تلاش کند و بتواند فعالیتهای مهم و اساسی جامعه را با محوریت مسجد حرکت دهد.

 

 ايت الله  عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به روز جهانی مساجد و اهمیت جایگاه فرهنگی تربیتی مسجد در جامعه گفت: مسجد از ارکان اصلی و راهکارهای تحقق دین  و حیات طیبه است که مسیر بندگی و ارتباط با خدا، دعا و نیایش  و اقامه شعایر اسلامی در آن صورت می گیرد.

 

 وی افزود: هدف پایه ای واصلی تاسیس مسجد ارتقا سطح ایمان، اخلاق، تقوا، تحکیم دین اسلام و احیای مسئولیت اجتماعی در راستای تحکیم تعاون و همکاری بوده است.

 

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رهبری مسلمانان ومومنین درمسجد تنها با امام جماعت نیست بلکه در حقیقت امام جامعه اسلامی با مدیریت و نگاه جامع به مسجد و مدیریت فرهنگی امام جماعت و هئیت امنای مسجد و کانون های فرهنگی هنری در یک مسجد اداره می شود که باید با یک آهنگ واحد ومنسجم به سمت تحقق اهداف مسلمین حرکت کنند.

 ايت الله  کعبی تصریح کرد: این حرکت واحد و منسجم باید با اهدافی تعیین شده در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در راستای تحول بنیادین و تحکیم بنای ایمان و تقوا برنامه ریزی شود.

 

وی اظهار داشت: فعالیت در مسجد می تواند درحوزه های عبادت، احیای تفکراسلامی حفظ وتقویت دین درعرصه های فرهنگی اجتماعی، تقویت انسجام و وحدت دینی دستگیری از نیازمندان، تقویت بنیه دفاعی جامعه، اطلاع افزایی دینی و اخلاقی نقش سازنده و تاثیر گذاری درجامعه داشته باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: در جامعه امروز مساجد علی رغم فعالیتهایی که در آن صورت می گیرد هنوز با یک مسجد مطلوب در جامعه اسلامی فاصله دارد چرا که مسجد به عنوان یک نهاد تمدن ساز و جامعه سازباید از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار باشد.

ايت الله کعبی یادآور شد: جامعه باید در کنار خانواده، مدرسه ، بازار، نهادهای دولتی و اجتماعی با کارکردی مسجد محور تحولی بنیادین در زمینه آسیب زدایی جامعه و ارتقا سطح اخلاقی و دینی تلاش کند و بتواند فعالیتهای مهم و اساسی جامعه را در محوریت مسجد حرکت دهد.

 

وی ابراز داشت: اگر جامعه و نهادهای اجتماعی مسیر حرکت خود را حول محور مسجد قرار دهند قطعا در انجام برنامه های تعیین شده در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و تربیتی جامعه جوان امروز موفق خواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به این موارد کانون های فرهنگی وهنری به خوبی توانسته اند درراستای تبیین ارزشهای فرهنگی وتربیتی نسل جوان فعالیت داشته باشند که امید است بتوان در آینده از ظرفیتهای ارزشمند مساجد در تربیت نسل جوان جامعه امروز بهره مند شویم.

ارسال سوال