دسته‌بندی مقالات جدیدترین مقالات مقالات تصادفی مقالات پربازدید

جدیدترین مقالات

مقالات تصادفی

مقالات پربازدید

رسانه ملی رسانه برتر، متعهد و ارزشی است و در مواجهه با غول رسانه ای غرب رسانه پیروزی است

آیت الله کعبی: رسانه ملی رسانه برتر، متعهد و ارزشی است و در مواجهه با غول رسانه ای غرب رسانه پیروزی است

حضرت آیت الله کعبی: در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی دانشکده صدا و سیما قم عنوان کرد: رسانه ملی رسانه برتر، متعهد و ارزشی است و در مواجهه با غول رسانه ای غرب رسانه پیروزی است


حضرت آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 91 – 92 دانشکده صدا و سیما قم عنوان کرد: یکی از نشانه های خوب و مثبتی که در پرتو نظام جمهوری اسلامی بدست آوردیم در این سه دهه، وجود یک رسانه ملی، تاثیرگذار در حوزه فرهنگ، باورها، ارزش ها و تصحیح رفتار های عمومی مردم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آور شد: رسانه ملی تاثیر گذار است و جهت می دهد و فرهنگ ساز است و این یک نشانه مثبت و ارزشمند است چون رسانه ملی محصول انقلاب اسلامی و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است و ما نمی توانیم منکر بشویم که رسانه ملی بر شاخص ها و شیوه زندگی مردم تاثیر دارد و این فرصت بزرگی است برای ارائه الگوهای معرفتی و ارزشی و اثر بخشی در حوزه معرفت عمومی است

 عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر رسانه ملی را با رسانه های جهانی از لحاظ گستره کمی و کیفی مقایسه کنیم واقعا رسانه ملی رسانه برتر، متعهد و ارزشی است. تاثیر رسانه ملی در بیداری اسلامی را تاثیر زیادی بود. و هم اکنون این رسانه به رسانه تراز جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

امروز انتقال پیام اسلام ناب محمدی و فرهنگ دینی در رسانه ملی باید مورد توجه باشد چون رسانه ملی باید رسانه تراز انقلاب اسلامی باشد.

نکته دیگر اینکه بحمد الله امروز رسانه ملی در مواجهه با غول رسانه ای غرب رسانه پیروزی است

آیت الله کعبی تاکید کرد: ما امیدواریم که فارغ التحصیلان دانشکده صدا و سیما قم بویژه اهل علم علاوه بر آموزش هایی که می بینند با حفظ دستاوردهای ایمانی خودشان را در عرصه صدا و سیما وارد بکنند و فاصله از متن کار نگیرند و هر قدر این دانشکده بتواند نیروی مومن، صالح با تقوا و انگیزه و احساس مسئولیت تربیت بکند که جذب بشوند در عرصه تولید و تهیه برنامه ها در صدا و سیما ما میتوانیم به رسانه سطح و تراز جمهوری اسلامی یک گام به جلو حرکت کنیم.

من استدعا دارم از مسئولان صدا و سیما از ظرفیت حوزه علمیه قم، اساتید و فضلا بشکل بایسته خوب استفاده بشود، بیشتر فارغ التحصیلان حوزه مسلط بر مبانی دینی برای جذب مورد عنایت باشند و از دانشجویان هم تقاضا دارم از حوزه فاصله نگیرد با تفسیر، معارف اسلامی، فلسفه و فقه و اصول فاصله نگیرند که من فکر کنم این کارانجام شده است.

ما امیدوارم که نقش حوزوی در این دانشکده برجسته باشد و تقویت بشود. چه فقه و رسانه که تقویت شده چه نیازهای جدید که مطرح می شود.

این استاد عالی حوزه یادآور شد: در بخش دین خوب است برنامه های صدا و سیما از سطح اطلاع رسانی و آگاه رسانی های عمومی به سمت تعمیق معرفت های دینی حتی در بخش کودکان و نوجوانان حرکت کند.

امروز تاثیرگذارترین عنصر در تاثیر گذاری نیروی انسانی است، امیدواریم بتوانیم در دانشکده صدا و سیما قم و مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما نیروی متعهد، دلسوز، متخصص و دارای دغدغه و معرفت دینی برای رسانه تربیت کنیم.

اگر ما 10 سال پیش می گفتیم متخصص رسانه در حوزه نداریم، امروز باید اذعان کنیم در عرصه رشته های مختلف علوم انسانی و رسانه انصافا متخصصان رسانه وجود دارند که البته این ها هم با کمک خود رسانه ملی تربیت شده اند. خوشبختانه امروز دین نقش اول را در عرصه روابط بین الملل بر عهده دارد. و امروز ما با یک جنگ سنگین رسانه ای مواجه هستیم جبهه دشمن سعی می کند پیام انقلاب ما را سانسور بکند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: امروز انتفاضه دفاع از پیامبر گرامی اسلام در سراسر جهان شکل گرفته است و این انتفاضه نشان داد اسلام ستیزی اثری معکوس در جهان به همراه داشت و رسوایی عاملان این هتک حرمت را به بار آورد.

ما در جامعه مدرسین در حال حاضر با همکاری حوزه علمیه قم و مسئولین سازمان صدا و سیما،" طرح ارتقاء دینی رسانه ملی" در دستور کار کمیسیون های مختلف  جامعه مدرسین داریم که حاصل دل نگرانی ها و نگاه ها و شیوه پشبرد رسانه دینی از نگاه عالمان دینی است که به محض تکمیل در اختیار رسانه ملی قرار خواهد گرفت.

تهیه و تنظیم خبر: سایت دانشکده صدا و سیما قم

"سایت جامع دانشگاهی در حوزه دین و رسانه"

ارسال سوال