آخرین اخبار خبرهای تصادفی خبرهای پربازدید
  • با عرض تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
  • شهادت مظلومانه حضرت امام صادق(ع) بر تمامی دوستداران آنحضرت تسلیت باد
  • فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد منجی مستضعفان و محرومان جهان مبارک باد
  • با عرض تبریک ولادت سه نور امام حسین (ع) ، حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع)
  • شهادت مظلومانه باب الحوائج حضرت امام کاظم (ع) بر تمامی دوستداران آنحضرت تسلیت باد
  • با عرض تبریک میلاد مولود کعبه حضرت علی(ع)
  • سالروز وفات ام الشهدا حضرت ام البنین علیهاالسلام تسلیت باد
  • با عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع)
  • سالگرد وفات حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) وامام رضا (ع) بر تمامی مسلمان تسلیت باد
  • فضیلت پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) در اربعین
  • ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تسلیت باد
  • حلول عید غدیر روز تکمیل دین و تمیم نعمت به همه شیعیان تبریک و تهنیت باد
  • میلاد امام علی بن محمد الهادی علیه السلام بر تمام شیعیان و دوستداران حضرتش مبارک باد
  • تبریک میلاد امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
  • نهنی بمولود الحسین و السجاد و ابا الفضل العباس علیهم صلوات الله
  • تبریک میلاد امام حسین، امام سجاد و اباالفضل العباس علیهم السلام
  • تبریک مبعث رسول رحمت صلی الله علیه و اله و سلم
  • تسلیت شهادت امام کاظم علیه السلام
  • تبریک فتح قلعه خیبر با دست علی علیه السلام
  • تسلیت وفات حضرت زینب
  • آخرین اخبار

    خبرهای تصادفی

    خبرهای پربازدید

    آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار طلاب حوزه علمیه امام حسین علیه السلام اهواز با ایشان

    آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار طلاب حوزه علمیه امام حسین علیه السلام اهواز با ایشان: آینده حوزه و آینده اسلام و تشیع دست کسانی است که مایه علمی دارند

    شب گذشته طلاب اهوازی حوزه علمیه امام حسین علیه السلام با آیت الله سید احمد خاتمی در شهر مقدس قم دیدار کردند. متن سخنان آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار با طلاب حوزه علمیه امام حسین علیه السلام که از سال ۸۹ با تولیت آیت الله کعبی در اهواز تاسیس گردیده است به این شرح می باشد.



    عرض سلام و ادب دارم محضر شما امیدهای حال و آینده و محضرتان عرض می کنم که به عنوان اعتقاد می گویم از جمله عالمان سخت کوشِ منهای خود دیدن، حضرت آیت الله کعبی است. من در این قصه رؤسای خبرگان، خوب دیدم هیچ خودی برای خودش قائل نیست و برای پیش برد انقلاب هر ماموریتی که به ایشان داده شد با اخلاص وارد میدان شد و در عرصه علمی هم به حمدالله از شخصیت های بارز حوزه علمیه و در عرصه بینش هم خود بنده معجب به بینش ایشان هستم.
    چند مطلب در نظر گرفتم محضرتان بگویم از طریق آیت الله کعبی به مدیران مربوط بگویم.
    مطلب اول
    تا حالا هر کس آمده از فضیلت علم و عالم و نقش روحانیت برای شما گفته اجازه میخواهم از خوابهای دشمن برای روحانیت برای شما بگویم. این زاویه، زاویه بسیار مهمی است. دشمن یک منظومه توطئه ها را برنامه ریزی کرده است؛ در عرصه حکومت در عرصه دانشگاه در عرصه اقتصاد کشور و امیر المومنین فرمود من نام لم ینم عنه توطئه هایی که بعضا خنثی شده و بعضا خنثی می شود ان شاءالله.
     برای روحانیت هم به خیال خودشان خوابهای اجرایی ریخته اند.
    اگر بخواهیم از مهمترین ها بگوییم: یک: بر آنند که انقلاب فاضل و عالم نپرورد و چنین القاء کنند که هر چه ملا هست مال قبل از انقلاب است و انقلاب عالم و ملا نپروریده و نمی پرورد و در همین راستا است که مدام گفته می شود حوزه علمیه بی سواد شده و فضلا تربیت نمی شوند و امثال ذلک‌. نمی گویم هر کس این حرف را می زند خدای نکرده دشمن است. نه، جریان را می گویم. واقعیتش اینطور نیست. به حمدالله طلاب جوان تربیت شده بعد از انقلاب در همه عرصه ها، فراوان، فقیه، اصولی، مولف، مفسر، خطیب و الی ماشاءالله داریم. مولفین قبل ازانقلاب ما فقط نویسندگان مکتب اسلام بودند الان اگر نویستدگان خوش قلممان را جمع کنند از هزار متجاوزند ولی دشمن اینها را نادیده می گیرد.
    مطلب دوم
    اولویت اول آقایان باید درس باشد همین دروسی که حوزه برنامه ریزی کرده اینکه طلبه عزیز سطح یک و دو و سه ما مثلا بگوید جایی ضرورت هست و اگر نرود چنین و چنان می شود بنده عرض می کنم که حقیقت این است که انقلاب به فضل خدا ماندگار است و انقلاب ماندگار نیاز به ملا و عالمان پرهیزکار دارد. بسیج باید توفیقات درسی شما را تمهید کند و آینده حوزه و آینده اسلام و تشیع دست کسانی است که مایه علمی دارند. 
    بنا بر این همتتان قله باشد. قله بپرورید. یعنی اگر مبلغ هم می پرورید مبلغ در راس باشد کسی که ملاتر است موثرتر است موثرترین خطبای ما مجتهد و فقیه بودند امام جدا فقیه بود و با خطابه اش یک ملت را به حرکت در آورد
    پس مدام برای افزایش معلوماتتان برنامه ریزی داشته باشید.
    مطلب سوم
    برای من مثل آفتاب روشن است طلبه غیر متعبد ممکن است ملا بشود اما موثر نخواهد شد این را بنده لمس کرده ام. ما در خانه امام زمانیم در خانه مان هم باشیم خانه امام زمانیم خیلی باید در این عرصه مراقب باشیم.
    چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا 
    شیخ ابراهیم زنجانی آخوند خبیثی بود که حکم اعدام شیخ فضل الله نوری را داد دوستی داشتیم به نام آقای منذر ابوالحسنی کتابی نوشته راجب این شیخ ابراهیم حدود ۵۰۰ صفحه و خیلی در این کتاب زحمت کشیده با پیرمردهای ۹۰ ساله و ۱۰۰ ساله آن موقع راجب آن شیخ مصاحبه کرده یکی از چیزهایی که همدوره ای های او گفته اند این است که از اول طلبگیش پایبند به دین نبود. من خودم و شما را توصیه می کنم که در این جهات خیلی حساس باشید این سنین است که شخصیت شما را می سازد.
    چشم و زبان باید با تقوا باشند. عاقل و مومن اول فکر می کند و بعد حرف می زند و منافق و احمق اول حرف می زند و بعد فکر می کند گاهی وقتها می رویم پیش بزرگان خیلی مراقبت می کنند و سنجیده می گویند.
    حرفهای ما جزء اعمالمان حساب می شوند غیبت کردن و تهمت زدن از سیلی زدن تلخ تر است. حرفها گم نمی شوند؛ ما یلفظ من قول الا لدیه رقیب عتید. زبان و چشم باید تحت کنترل باشند و حرکات سنجیده باشند اینطور اگر بودیم خدا هم کمک می کند اما اگر خدای نکرده هرز شدیم توفیق هم از ما سلب می شود.
    مطلب چهارم
    آن که شما خوبان را کمک می کند این است که مستحبات را هم مقید باشید این خیلی بد است که طلبه اصلا نماز شب نخواند مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورا فرمودند اگر طلبه نماز شب خوان شد شصت در صد تهذیب نفس شده است بد است که طلبه اهل انس با قرآن و دعای عهد و نماز شب نباشد تجربه می گوید کسانی که در این وادی متدینانه حرکت نمی کنند نخواهند ماند.
    مطلب پنجم
    در رابطه با سیاست سه موضع هست یک موضعی که می گوید کاری به سیاست نداریم دشمنان این سمت و سو را دنبال می کنند و چنین حوزه ای میخواهند حوزه ای که از سیاست بکشد کنار و القائات یک طرفه و اخبار یک طرفه کم کم چشم باز می کند می بیند شده تریبون ضد انقلاب جدایی دین از سیاست موضع رضا خانی است اگر امام سیاست نمی گفت شاه سرنگون نمی شد و امروز خیلی پیچیده تر از گذشته است 
    من خاطره ای دارم از یکی از علما، در سالهای آخر عمرشان خیلی  محشور بودیم خدمتشان وقتی ایشان از نجف آمد قم علامه طباطبایی به شاگردانشان فرمودند اصول نجف آمد قم ایشان رفت خدمت امام و به امام گفت من دیگر پیرم چیزی از دست من بر نمی آید اما می توانم مجتهد بپرورانم امام فر مود خیلی کار بزرگی است ایشان گفت اما چند شرط دارد شرط اول اینکه صد طلبه گزینش کنم و از قم ببرم بیرون امام فرمود همه امکانات را فراهم می کنم ایشان گفت باید دو برابر به اینها شهریه بدهید امام فرمود قطعا این کار را خواهم کرد شرط سوم این است که تبلیغ و منبر را بر اینها حرام کنید امام گفت عیبی ندارد شرط دیگر این است که نگاه کردن به تلوزیون و اخبار را بر اینها حرام کنید امام فرمود چنین مجتهدینی نمیخواهم!
    امامی که همه آنها را گفت باشه این مورد آخر را قبول نکرد خیلی مهم است که اگر روحانی بخواهد نافع باشد نمی شود مسائل سیاسی را نداد موضع سوم این است که تمام وقت در خدمت سیاست باشد لمعه و اصول مباحثه نکند این هم غلط است و این افراط در سیاست است طلبه ما خطوط کلی مسائل سیاسی را داشته باشد اما در عین حال درس را فدای سیاست نکند این چنین طلبه ای می تواند طلبه در طراز انقلاب اسلامی باشد امام چقدر عنایت داشت که حوزه انقلابی بماند حوزه انقلابی است انقلابی بماند 

    مطلب آخر
    این است که سیاست محور می خواهد و بدون محور چه بسا انسان به بی راهه برود و به بیراهه رفتن همان و سقوط همان محور مسائل سیاسی ما رهنمودهای آقا است حجت شرعی ما ولایت است فتنه گران ۸۸ می خواستند این حجت شرعی را بشکنند ما معنقدیم ولی فقیه ما نائب عام امام زمان است و فتنه گران آقا را در حد یک رهبر سیاسی شناختند و میخواستند بشکنند آقا را و به حمدالله خودشان شکستند فتنه هایی که پیش رو خواهد بود ولایت ستیزی است در جلسات خصوصیشان مطرح می کنند آن بزرگی که مثل سد استوار در مقام آنها ایستاده است مقام معظم رهبری است و حوزه فوق جریانها است باید خط بدهد نه که خط بگیرد.


    IMG-20190105-215913-096.jpg