دسته‌بندی مقالات جدیدترین مقالات مقالات تصادفی مقالات پربازدید

جدیدترین مقالات

مقالات تصادفی

مقالات پربازدید

سفر آیت الله کعبی به دزفول و شوش

سفر آیت الله کعبی به دزفول و شوش/ شرکت در تشییع علامه سعد، سخنرانی در نماز جمعه دزفول و اختتامیه جشنواره بین المللی شعر رضوی در شوش





آیت الله کعبی صبح دیروز با حضور در مراسم تشییع علامه شیخ طعمه سعد در شهر امام دزفول  مسیر تشییع را در میان مردم ولایتمدار  پیاده طی کردند و در مراسم تدفین تا مزار شهید آباد حضور یافتند. علامه شیخ طعمه سعد از علما و خطبا و مولفان ارزنده خوزستان که کتاب ارزشمند زادالمعاد اثر ایشان است، چهارشنبه صبح در سن هشتاد و هفت سالگی دار فانی را وداع گفتند.
ایشان همچنین با حضور در نمازجمعه با شکوه دزفول سخنران بین الصلاتین بودند . آیت الله کعبی همچنین با برخی از علمای منطقه از جمله علامه شیخ ابراهیم خنیفری از علمای برجسته شوش و فرزندشان  دکتر حسین خنیفر استاد مدیریت دانشگاه تهران دیدار کردند.
آیت الله کعبی همچنین در 
اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در آرامگاه دعبل خزاعی در شوش شرکت داشتند و 

سخنرانی کردند که مورد استقبال حضار قرار گرفت ایشان همچنین در آیین اهدای جوائز شرکت داشتند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: شاعران شرکت کننده از کشورهای مختلف استقبال خوبی از این جشنواره داشتند که این استقبال نسان از ترویج ادبیات دینی در کشورهای اسلامی است.

آیت الله عباس کعبی افزود: اشعار ارایه شده در جشنواره به لحاظ کیفی در سطح مطلوبی بودند. همچنین اشاره به موضوعات  جاری و جریان معاصر و شعر ولایی الهام بخش مقاومت اسلامی از ویژگی های این جشنواره بود.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه شعر ولایی در تحکیم باورها و ارزش های اسلامی و رشد تعالی اخلاقی جامعه تاثیر دارد گفت:  تحیکم اخوت و برادری، بیان روح ولایتمداری مردم شهید پرور استان خوزستان در عرصه بین اللملی در ادبیات بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه با الهام از جایگاه والای امام رضا(ع) شاعران ارزشی می توانند اشعاری خوبی در زمینه های مختلف بسرایند گفت: این اشعار باید در جهان اسلام و در عرصه بین المللی گسترش یافته و منتشر شوند.


IMG-20150821-WA0186.jpgIMG-20150821-WA0301.jpgIMG-20150822-WA0069.jpgIMG-20150822-WA0070.jpgIMG-20150822-WA0071.jpg

ارسال سوال